Atat in afacerile online cat si in cele clasice, alegerea nişei sau al segmentului de piata in care doresti sa activezi, este un aspect foarte important, decisiv pentru viitorul afacerii respective.
De multe ori aud intrebarea “despre ce sa fie site-ul?” , in realitate vrea sa spuna “ce nişă sa aleg?”. Iata mai jos principalele categorii din care putem alege nişele atunci cand vorbim de lansarea unui website.
In aceasta categorie intra site-uri care se adreseaza anumitor categorii de varsta, de la cele cu jocuri online sau felicitari, adresate evident unor vizitatori copii sau adolescenti pana la cele care promoveaza produse sau servicii adresate persoanelor de varsta a 3 a.
Site-uri cu sfaturi, produse sau servicii adresate femeilor sau dimpotriva, barbatilor. Sfaturi pentru mamici, produse si servicii de ingrijire corporala, lenjerie unisex si asa mai departe.

Chiar daca internetul reprezinta o piata globala, exista o multime de site-uri care promoveaza afaceri regionale. In aceasta categorie intra de obicei site-urile care sunt o extensie a unor afaceri clasice (in general in domeniul turismului, promovand o pensiune, hotel sau restaurant sau diverse alte afaceri ce activeaza intr-o anumita localitate sau regiune) dar nu neaparat (site-uri de mica publicitate locala de exemplu).
Site-uri dedicate sarbatorilor de iarna, felicitari de anul nou, pentru zilele de nastere, dedicate unor produse destinate sezonului estival cum ar fi costume de baie, umbrelute de soare, etc.
Aproape fiecarui produs ii poate fi asociata o nisa online, e de ajuns sa ne gandim la site-urile dedicate impatimitilor de automobile, de softuri, de tehnologie si asa mai departe.
E greu de spus care nisa e mai profitabila pentru ca raspunsul este foarte subiectiv, depinde de capacitatile si aptitudinile fiecaruia, de afinitatile dintre pasiunile, abilitatile si interesul webmasterului si nisa aleasa. Site-uri de succes se regasesc in toate categoriile de nişă insirate mai sus, totul e sa o alegi pe cea care ti se potriveste ţie.
Nise legate de varsta
In aceasta categorie intra site-uri care se adreseaza anumitor categorii de varsta, de la cele cu jocuri online sau felicitari, adresate evident unor vizitatori copii sau adolescenti pana la cele care promoveaza produse sau servicii adresate persoanelor de varsta a 3 a.
Nise unisex
Site-uri cu sfaturi, produse sau servicii adresate femeilor sau dimpotriva, barbatilor. Sfaturi pentru mamici, produse si servicii de ingrijire corporala, lenjerie unisex si asa mai departe.
Nise regionale
Chiar daca internetul reprezinta o piata globala, exista o multime de site-uri care promoveaza afaceri regionale. In aceasta categorie intra de obicei site-urile care sunt o extensie a unor afaceri clasice (in general in domeniul turismului, promovand o pensiune, hotel sau restaurant sau diverse alte afaceri ce activeaza intr-o anumita localitate sau regiune) dar nu neaparat (site-uri de mica publicitate locala de exemplu).
Nise sezoniere
Site-uri dedicate sarbatorilor de iarna, felicitari de anul nou, pentru zilele de nastere, dedicate unor produse destinate sezonului estival cum ar fi costume de baie, umbrelute de soare, etc.
Nise in fuctie de anumite produse
Aproape fiecarui produs ii poate fi asociata o nisa online, e de ajuns sa ne gandim la site-urile dedicate impatimitilor de automobile, de softuri, de tehnologie si asa mai departe.
E greu de spus care nisa e mai profitabila pentru ca raspunsul este foarte subiectiv, depinde de capacitatile si aptitudinile fiecaruia, de afinitatile dintre pasiunile, abilitatile si interesul webmasterului si nisa aleasa. Site-uri de succes se regasesc in toate categoriile de nişă insirate mai sus, totul e sa o alegi pe cea care ti se potriveste ţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu